Ζουρνατζής, Ε. (2008, Μάιος – Ιούνιος). Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Μελέτη δύο περιπτώσεων. Προφορική ανακοίνωση σε συμπόσιο με τίτλο: «Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Βασικές αρχές διάγνωσης και θεραπευτικής αντιμετώπισης» στο 1ο  Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, Αθήνα 29 Μαΐου – Ιούνιος.

     Ο Δημήτρης και ο Βασίλης είναι παιδιά ηλικίας επτά ετών περίπου και αντιμετωπίζουν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ). Οι γονείς τους αναζήτησαν βοήθεια από τους ειδικούς επειδή τα παιδιά δυσκολεύονταν να ανταποκριθούν στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις του σχολείου. Διερευνώντας τις τρέχουσες δυσκολίες των παιδιών μέσα από την διαδικασία της διάγνωσης, διαπιστώθηκε ότι και τα δυο αντιμετώπιζαν προβλήματα συμπεριφοράς ενώ παράλληλα παρουσίαζαν τυπικές δυσκολίες δυσλεξικού τύπου στους τομείς της γραφής και ανάγνωσης. Επίσης, μέσα από το ιστορικό τους καταγράφονται πολλές δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου για τις οποίες χρειάστηκε μακροχρόνια παρέμβαση λογοπεδικού κατά την περίοδο της προσχολικής τους ηλικίας. Όμως ο  Δημήτρης και ο Βασίλης είναι παιδιά των οποίων οι ΕΜΔ οφείλονται σε διαφορετικές διαταραχές.

     Στα πλαίσια αυτής της εισήγησης, αφού αναφερθούμε αναλυτικά στο ιστορικό των δύο παιδιών καθώς επίσης και στις τρέχουσες μαθησιακές τους δυσκολίες, θα συζητήσουμε την αναγκαιότητα κατανόησης της επιγένεσης των προβλημάτων ως βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ΕΜΔ.