Ζουρνατζής Ε., Παπαηλιού Χ., Καραμπά Ρ., Κάκουρου Ν., Μπαδικιάν Μ. (2002). Η κοινωνική λειτουργικότητα αγοριών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Στο: Κ.Μ. Κόκκινος   (επιμ.), Επιθετικότητα, πρακτικά 4ου Ψυχολογικού Συνεδρίου Κύπρου. Λευκωσία—Κύπρος: Σύνδεσμος Ψυχολόγων Κύπρου.

Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκε η σχέση μεταξύ πιθανότητας εμφάνισης ΔΕΠ-Υ και προβλημάτων κοινωνικής λειτουργικότητας στο σχολείο σε μη – κλινικό δείγμα 92 αγοριών. Οι δάσκαλοι συμπλήρωσαν το Τεστ Ανίχνευσης της ΔΕΠ-Υ (Gilliam, 1995), η Κλίμακα Αξιολόγησης του Επιπέδου Αυτοεκτίμησης στο Σχολικό Πλαίσιο (Coopersmith & Gilberts, 1982) και ένα ερωτηματολόγιο εκτίμησης της συμπεριφοράς των μαθητών.  Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης ΔΕΠ-Υ εκδηλώνουν συχνότερα επιθετική συμπεριφορά, παρουσιάζουν δυσκολίες στη συνεργασία και προβλήματα στις σχέσεις με τους συνομηλίκους τους καθώς και χαμηλό επίπεδο αυτοεκτίμησης.  Η γνωσιακή – συμπεριφορική θεραπεία προτείνεται ως η αποτελεσματικότερη μέθοδος αντιμετώπισης των προβλημάτων κοινωνικής προσαρμογής των παιδιών με ΔΕΠ-Υ αλλά και πρόληψης διαταραχών διαγωγής αργότερα.