Ο ρόλος των δασκάλων στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 05.05.2016 | psychagin Category: ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ,Κάκουρος, Ε., Ζουρνατζής, Ε., Παπαηλιού, Χ., & Καραμπά, Ρ. (2003). Ο ρόλος των δασκάλων στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, τ. 64-65, σσ 42-50.
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) αποτελεί την πιο συνήθη διαταραχή των παιδιών σχολικής ηλικίας. Η ΔΕΠ-Υ συνήθως συνοδεύεται από μία σειρά άλλων προβλημάτων όπως οι μαθησιακές δυσκολίες. Η εξέλιξη των παιδιών με ΔΕΠ-Υ επηρεάζεται σημαντικά από τις αντιλήψεις και τις αντιδράσεις του οικογενειακού και του σχολικού περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, διεξήχθη η παρούσα έρευνα με σκοπό τη διερεύνηση των αντιλήψεων των δασκάλων για τη μαθησιακή λειτουργικότητα των παιδιών με ΔΕΠ-Υ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των δασκάλων τους, τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είχαν χαμηλότερες επιδόσεις στους βασικούς ακαδημαϊκούς τομείς (ανάγνωση, γραφή και αριθμητική), χαμηλότερο κίνητρο για σχολική μάθηση αλλά και χαμηλότερο επίπεδο αυτοεκτίμησης σε σύγκριση με τα παιδιά χωρίς ΔΕΠ-Υ. Με βάση τα ευρήματα αυτά επιχειρείται διασαφήνιση του ρόλου του εκπαιδευτικού αλλά και του κλινικού ψυχολόγου στην έγκαιρη διάγνωση και αποτελεσματική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ και των συνοδών μαθησιακών δυσκολιών.