Πολυεπίπεδη προσέγγιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και η αναγκαιότητα της διεπιστημονικής παρέμβασης
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 01.04.2016 | psychagin Category: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑCategory: ΣΥΝΕΔΡΙΑ,Κάκουρος, Ε., & Ζουρνατζής, Ε. (1994, Νοέμβριος). Πολυεπίπεδη προσέγγιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και η αναγκαιότητα της διεπιστημονικής παρέμβασης. Προφορική ανακοίνωση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εργοθεραπείας, Αθήνα
Στο Μιχαλήνειο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο του ΠΙΚΠΑ, στα πλαίσια προκαταρκτικής έρευνας, μελετήσαμε ορισμένα στοιχεία που αφορούν στις τελευταίες 205 περιπτώσεις παιδιών τα οποία παραπέμφθηκαν στην Ψυχολογική υπηρεσία για διάγνωση. Από τα στοιχεία αυτά διαπιστώνεται ότι τα περισσότερα από αυτά (63.2%) είναι αγόρια και πολλά από αυτά (36.1%) παραπέμπονται για εξέταση από το σχολείο όπου φοιτούν. Αίτια της παραπομπής για ψυχολογική εξέταση στο 25.6% των περιπτώσεων αναφέρονται οι μαθησιακές δυσκολίες ενώ από την ψυχολογική εξέταση διαπιστώνεται πως το 65.3% των παιδιών που παραπέμφθηκαν αντιμετώπιζαν μαθησιακές δυσκολίες. Από τα παιδιά αυτά, τα περισσότερα (55.6%) ήταν μαθητές δημοτικού και το 31.7% μαθητές γυμνασίου ή λυκείου. Από το ιστορικό των παιδιών φαίνεται πως σε πολλές περιπτώσεις οι δυσκολίες ήταν εμφανείς από την περίοδο της προσχολικής ηλικίας. Επίσης διαπιστώθηκε πως στις περιπτώσεις των μεγαλύτερων παιδιών όπου η αιτία παραπομπής αφορούσε προβλήματα συμπεριφοράς, πολύ συχνά γινόταν και η διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών.
Επειδή λοιπόν διαπιστώνεται ότι οι μαθησιακές δυσκολίες πολύ συχνά συνυπάρχουν με άλλα προβλήματα συζητείται η αναγκαιότητα της διεπιστημονικής προσέγγισης για την αντιμετώπιση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και προτείνεται η πολυεπίπεδη προσέγγιση στην προσπάθεια αντιμετώπισης αυτών των δυσκολιών. Για την καλύτερη κατανόηση της προτεινόμενης θεραπευτικής αντιμετώπισης συζητούνται οι προσπάθειες θεραπευτικής παρέμβασης σε δύο τυπικές περιπτώσεις παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.