ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 19.03.2016 | psychagin Category: Διαταραχές συμπεριφοράς,ΓΕΝΙΚΑ (ΔΙΑΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ)
ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ μεταξύ «φυσιολογικής» και «μη φυσιολογικής» συμπεριφοράς σε παιδιά και εφήβους αποτελούν τα παρακάτω:
- Η λειτουργικότητα ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και τις κοινωνικές «επιταγές» (στερεότυπες αντιλήψεις «καλό» «κακό»)
- δυσκολίες στη διάκριση των αιτίων της συμπεριφοράς
- Οι προσδοκίες των γονέων και του περιβάλλοντος
- Οι ικανότητες των παιδιών και των εφήβων
- Τα γενετικά σύνδρομα
- Οι στατιστικές επεξεργασίες των ερευνών (κυρίως η φιλοσοφία της αντίληψης του τι αποτελεί πρόβλημα καθώς και η μεθοδολογία).
- Η βιολογική βάση της συμπεριφοράς
Τι σημαίνει προβληματική συμπεριφορά:
- Η παρατηρούμενη συμπεριφορά είναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ και ΌΧΙ ΤΟ ΑΙΤΙΟ
- Τι δεν αποτελεί φυσιολογική συμπεριφορά (π.χ. όχι η επιθετικότητα αλλά η συχνότητα, η ένταση και η διάρκειά της)
- Δεν υπάρχει σαφής διαχωρισμός
- Κοινές συμπεριφορές (ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τις αντιλήψεις)
- ΔΙΑΦΟΡΑ ΒΑΘΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ
- Δεν είναι όλες οι «αποκλίνουσες» συμπεριφορές μη φυσιολογικές
- Αξιολογικά κριτήρια ανάλογα με τις κοινωνίες και τις εποχές (π.χ. μεσαίωνας «φύσει κακό» παιδί)
- Είναι μη φυσιολογική η ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ συμπεριφορά;
- Στατιστικός μέσος όρος φυσιολογικής συμπεριφοράς